San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 Mei 2024 | Verenigde Staten, San Francisco

Woensdag vroeg voor het begin van onze reis naar het westen van Amerika. Op Schiphol eerst nog even een simkaart gekocht voor de US Zo na een paar dagen is dit erg handig (en uiteindelijk veel goedkoper, we blijven tenslotte Nederlanders). De vlucht verliep erg voorspoedig en rond 11.45 uur lokale tijd (er is 9 uur tijdsverschil) zijn we in San Francisco geland. Van lange controles hebben we niets gemerkt.Innen een uur hadden we onze bagage en zaten we al in de metro naar ons hotel. Om niet gelijk in slaap te vallen zijn we even een rondje gaan lopen en hebben we wat gegeten in het hotel. Maar om 20.00 uur zijn we toch in slaap gevallen.

Donderdag gelijk op pad gegaan voor een wandeling door San Francisco. Via China town, Nob Hill en Lombard street zijn we naar Fisherman’s wharf gelopen. Dit is een erg toeristisch gedeelte van de stad. Bij pier 39 zijn we natuurlijk even bij de zeehonden langs geweest. De pier daar lag overvol met luidruchtige zeehonden en zeeleeuwen. ‘S middags hebben we een fietstocht gemaakt met Baja Bikes naar de Golden gate bridge. Met de fiets de brug op was een flinke klim (wat misten we onze eBikes). Aan de andere kant zijn we afgedaald naar Sausalito waar we wat hebben gedronken voordat we met de Ferry weer terug zijn gevaren naar San Francisco. Na het inleveren van one fietsen zijn we met de beroemde cablecar terug gegaan naar ons hotel. Vanuit deze trammetjes heb je mooi uitzicht over de stijle straten van de San Francisco.

Vrijdag zijn zijn we met de ferry naar Alcatraz Island geweest waar de voormalige gevangenis (o.a. Bekend van de film Escape from Alcatraz) hebben bezocht. Na terugkomst zijn we nog langs de havens doorgewandeld naar de Ferry building waar een food market zit. Daarna nog even terug naar het hotel om even uit te rusten voordat we vanavond naar een honkbal wedstrijd gaan.

Aan het einde van de middaglijn we oppas gegaan om de honkbalwedstrijd Oakland A’s-Houston Astros te kijken. Zoals de meesten van jullie weten wil in het buitenland altijd graag een sportwedstrijd bezoeken. Dit was ook weer een erg leuke ervaring voor een voor ons onbekende sport.

We hebben in San Francisco al direct typische Amerikaanse dingen zoals we die al van films kennen. De gebouwen met de stalen brandtrappen aan de buitenkant, de Amerikaanse brandweerwagens en het eten. Dat laatste is nog even een uitdaging. Wat heel erg opvalt is dat hier automatisch bestuurde auto’s rondrijden. Heel vreemd om een auto te zien zonder chauffeur. Het zijn een soort taxi’s. Soms is de auto leeg en soms zit er alleen iemand op de bijrijdersstoel, heel apart.

Morgen is het tijd voor de volgende etappe. Eerst gaan we terug naar het vliegveld om onze auto op te halen om daarna door te rijden naar het eerste National park dat we gaan bezoeken, Yosemite National park.

• 25 Mei 2024 - 08:07

Ingrid:

Zo de eerste dagen zitten er alweer op. En wat was er met het eten?

• 25 Mei 2024 - 09:11

Sjaan:

Jullie hebben al veel ondernomenuitrusten is er niet bij

• 25 Mei 2024 - 09:42

Trudy:

Wat een leuk verslag. Ook al veel ondernomen. Ik zal op afstand komende 4 weten meereizen. Joost

• 25 Mei 2024 - 09:46

Trudy:

Nou, jullie hebben de tijd in San Francisco al goed gebruikt en veel gezien. Leuk.

• 25 Mei 2024 - 11:08

Janny Kool:

leuk om jullie reis te volgen , geniet ervan en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal

groetje ook namens Jan

• 26 Mei 2024 - 10:33

Anja:

Leuk om jullie te volgen en ook om voor ons herkenbare dingen te zien. Geniet ervan. Op de achtergrond genieten wij lekker mee. [e-1f92d]

• 27 Mei 2024 - 17:08

Diana:

Heerlijke stad san Francisco.. benieuwd naar jullie volgende verhalen.