Yellowstone NP (deel 1) - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Yellowstone NP (deel 1) - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP (deel 1)

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Juni 2024 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Yellowstone NP (deel 1)

Maandagochtend vanuit Driggs vertrokken. Door de afsluiting van de pass naar Grand Teton nemen we een andere route naar Yellowstone. Bij vertrek uit Driggs is het al fris maar hoe dichter we bij Yellowstone komen hoe kouder het wordt (was al voorspeld). Ook begint het voor het eerst deze vakantie serieus te regenen. Omdat we al wisten dat het koud zou worden hebben we vele lagen kleren tevoorschijn gehaald (we zijn niet echt gekleed op winters weer). Uiteindelijk wordt het vandaag maar 4C met regen. In de middag en avond gaat het later zelfs sneeuwen. Het is ontzettend koud maar dat mag de pret niet drukken. Met 6 lagen kleding is het te doen.

Bij het binnenrijden van het park komen we al snel in een opstopping. Bisons lopen rustig op de weg en hinderen het verkeer. Na enige hinder weer verder gereden. Vandaag bezoeken we het geiser gebied van Yellowstone. Yellowstone ligt op een van de grootste vulkanische gebieden. Overal komt stoom uit de grond en pruttelen modder potten. Door het sombere weer komen de kleuren soms niet helemaal goed tot uitdrukking. Aan het eind van de middag gaan we naar de bekende geiser de Old Faithfull. De uitbarstingen van deze geiser zij goed voorspelbaar en we kunnen dus gewoon op een uitbarsting wachten dat doen veel mensen want het is erg druk. De uitbarsting zelf is kort maar hevig. De achtergrond van de grijze verhinderd echter een mooi schouwspel. Gedurende de dag zien we verder diverse Bisons. Ook op de terugweg hebben we een aantal maal vertraging omdat Bisons de aandacht van bezoekers trekken die dan op de weg gaan stilstaan (wij zijn niet anders).

Dinsdag werden we wakker met een dunne laag sneeuw in de tuin van de BnB en op onze auto. Het is vandaag nog iets kouder dan gisteren maar aanvankelijk gelukkig geen regen. In de loop van de dag kwam er wel veel meer neerslag in de vorm van hagel- en sneeuwbuien. Als het zonnetje even schijnt gaat het maar in de buien is het ijzig koud. Vandaag hebben we een aantal delen in het midden van het park bezocht. Eerst zijn we naar Hayden valley gereden, een vlakte waar veel dieren gespot kunnen worden. Dat is ook gelukt. Buiten de inmiddels gebruikelijke Bisons zien we ook veel herten. Ook hebben (weliswaar op een aardige afstand) 2 beren gezien. Daarna zijn we we naar de Grand Canyon van Yellowstone gegaan waar we een kleine wandeling hebben gemaakt en diverse uitzichtpunten hebben bezocht. Als laatste zijn we nog naar de Norris geiser bassin geweest. Opnieuw een vulkanisch gedeelte met vele pruttel potjes en stoom. We zitten nog even bij te komen voordat we gaan eten. Morgen rijden we het park naar Gardiner in het noorden voor onze laatste 2 dagen

• 19 Juni 2024 - 07:55

Janny Ko:

Genieten er nog van, weer een mooi verslag