Zion NP en Bryce Canyon - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Zion NP en Bryce Canyon - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Zion NP en Bryce Canyon

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Juni 2024 | Verenigde Staten, Kanab

Zion NP en Bryce Canyon

Zaterdag zijn we in Kanab aangekomen. Hier verblijven in een hele leuke AirBnB. Het is een houten huis uit 1872 met 5 slaapkamers die door de AirBnB verhuurd worden. De woonkamer, eetkamer en keuken zijn voor gezamenlijk gebruik. Gelijk de kans om al onze kleren een set wassen en dat werd tijd. ‘S avonds bij het Rock V café hier vlakbij wezen eten. We blijven 6 dagen in Kanab. Hiervandaan gaan we diverse parken bezoeken die (redelijk) in de buurt liggen. Dat zijnZion NP, Bryce Canyon en Antelope canyon.

Zondag nemen we een rustdag. Tot nu toe zijn we alleen maar op pad geweest. Wasmachine aangezet, wezen ontbijten bij een lokaal winkeltje en inkopen gedaan bij de supermarkt. ‘S middags hebben we nog even de bene gestrekt met een kleine wandeling naar de Sand caves hier vlakbij.

Maandag zijn we voor het eerst weer op pad gegaan naar Zion NP. Net als bij de andere parken is het hier druk. Net als we het park inrijden stoppen we voor de eerste wandeling van de dag, een kleine hike naar het Canyon Outlook point waar je een prachtig uitzicht heb over de vallei waar Zion in ligt. Daarna rijden we door naar het visitor centrum om daar onze auto te parkeren maar helaas alles is helemaal vol. We zijn het park maar weer uitgereden naar de Springdale een plaatsje vlak buiten het park maar ook hier duurt het even voor we een plekje hebben gevonden. Maar uiteindelijk toch gelukt. Het mooie van alle parken is hier dat er allemaal (gratis) shuttle bussen rijden. Dus vanuit het dorp op de shuttle bus gestapt voor een wandeling in Zion NP. Via de Kayenta trail lopen we naar de lower, middle en upper Emerald pools. Een mooie wandeling maar best warm omdat het grotendeels in de volle zon ligt.In de upper Emerald pool hebben in de schaduw gepicknickt en even uitgerust. Daarna weer naar beneden gewandeld waar we eerst water en daarna eengroot glas sprite hebben gedronken omdat door het warme weer onze waterflessen iets eerder op waren dan gepland. Met de shuttlebus zijn we weer teruggegaan naar Springdale waarna we terug zijn gereden naar Kanab. We hadden onszelf een ijsje beloofd maar bij terugkeer in Kanab blijken alle winkels dicht te zijn. Een aardige dame verteld ons dat in een groot gebied de elektriciteit en gas uitgevallen zijn vanwege een grote brand in de buurt en dat dit nog wel even kan duren. Geen ijsje dus en ook niet uit eten vanavond. We zullen het waarschijnlijk met een van onze laatste boterhammen moeten doen vanavond, dat valt tegen.

Dinsdag eerst even naar de supermarkt geweest omdat we door de stroomstoring ons laatste brood hadden opgegeten. Rond 21.00 uur gisterenavond was er weer stroom. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar Bryce Canyon ongeveer 5 kwartier rijden hiervandaan. Gezien de drukte in de parken tot nu toe hadden we besloten maar direct bij het begin van de bus shuttle te parkeren wat een goed idee was, plek zat. Met de shuttle bus zijn we eerst bij 2 uitkijkpunten (Bryce- en Inspiration pont geweest). Het uitzicht is daar prachtig. Vanuit deze uitzichtpunten kijk je zo het amphitheater in. Bryce is een bijzondere plek met veel oranje/rood gekleurde kegels (hoodoos genaamd).Het is een prachtig schouwspel. Na de uitzichtpunten bezocht te hebben wordt het tijd voor een wandeling . We hebben besloten om de Queens- en Navajo trail te lopen. Deze 2 wandelingen sluiten mooi op elkaar aan en gaan van de ene kant van het amphitheater naar de andere kant. Eerst dalen ver af naar beneden het amphitheater in waar tussen de hoodoos doorlopen. Het is zo’n mooi gezicht dat we geen genoeg krijgen van het foto’s maken. Hoewel het, vanwege de hoogte (we zitten op 2700 meter), koeler is dan voorafgaande dagen is het in de zon toch flink warm. Onderweg hebben we nog even geluncht op een boomstam waarbij we gezelschap kregen van een chipmunk (een klein soort eekhoorn) en bekend van de tekenfilm Alvin en de chipmunks. Het zijn heel grappige beestjes die komen kijken of we niet wat te eten voor ze hebben. Na Alvin gedag te hebben gezegd gaan we weer verder. Aan het eind van de wandeling moeten we natuurlijk ook het dal weer uit. Via een stijle beklimming (Wall street genaamd) klauteren we weer naar boven naar het einde van een prachtige wandeling. Bryce Canyon vinden we tot nu toe het mooiste park. Nadat we met de bus weer naar de auto zijn gebracht rijden weer terug om ons gisteren al beloofde ijsje te gaan eten.

• 05 Juni 2024 - 07:19

Janny Kol:

Weer genoten van het verslag

• 05 Juni 2024 - 12:26

Sjaan:

Wat een belevenissen allemaal nu even een beetje rust gr.

• 05 Juni 2024 - 13:48

Ingyid:

Leuke wandelingen en aparte rotsen.

• 05 Juni 2024 - 18:41

Joost Sturkenboom:

Wat zien en maken jullie veel mee. Dat wordt uitrusten in Nederland.

• 05 Juni 2024 - 23:21

Trudy :

Inderdaad een prachtig park, ik snap het dat je blijft fotograferen.