Oost Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Oost Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Oost Bali

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 September 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Dinsdag was het helaas alweer tijd om Alam Indah in Ubud te verlaten. Hier hadden we best nog wat langer willen blijven. Om 11.00 uur werden we opgehaald door Nyoman, de beheerder van onze volgende locatie. Het was ongeveer 2 uur rijden naar onze accommodatie in oost-Bali zodat we er vrij snel waren. We zitten als enige gasten in een guesthouse in het gehucht Pandan village. Het is hier erg rustig en we hebben de rest van de dag wat geluierd en de omgeving verkend met een wandeling door Pandan en langs de rijstvelden. Omdat er verder niets in het dorp is kookt de gastvrouw Mede voor ons wat erg lekker is. Woensdag zijn we eerst met Nyoman op pad geweest. Onderweg zijn we nog gestopt en hebben nog wat fruit gekocht dat hier overal te koop is. Heel veel fruit ook dat wij niet kennen. Zo hebben we vandaag salak en mangoestine gegeten, vooral dat laatste was erg lekker. Oost-Bali wordt beheerst door de heilige vulkaan Agung van ruim 3100 mtr.hoog die je hier vanaf iedere plaats ziet. De vulkaan Agung is volgens de hindoes de berg waar de goden leven en dus erg belangrijk. Aan de voet van deze berg bevindt zich het tempel complex Pura Besekih, de moeder tempel en grootste tempel van de hindoes. Het complex ziet er erg mooi en indrukwekkend uit maar ondanks alle uitleg die we hebben gekregen snappen we nog steeds niet veel van alle gebruiken van de hindoes. Na terugkeer van de tempel zijn we vanaf Pandan naar het dichtbij gelegen Tirtagangga gelopen. Tirtagangga is een oud complex van de laatste koning van Bali die hier zijn koninklijke vijvers en baden had. Na even te hebben rondgelopen hebben we nog lekker even in de koninklijke baden gezwommen. Donderdag gaan we voor onze laatste etappe op weg naar Gili Trawangan om nog een paar dagen lekker te luieren op een koraal eilandje. Om 09.15 vertrokken vanuit de haven van Padangbai met een speedboot naar Gili Trawangan. De zee was rustig werd het een rustige overtocht. Na eerst te zijn doorgevaren naar Lombok kwamen we om 11.15 uur aan op Gili Trawangan. Van een afstandje zag het er al heerlijk uit met de blauwe zee en de witte stranden. Bij aankomst was het lokale vervoer (paard en wagen) helaas niet bij de haven zodat we een half uur naar onze accommodatie moesten lopen. Inmiddels zijn we gearriveerd en liggen we al aan het witte strand. Voor verdere foto's zullen jullie moeten wachten tot we terug zijn. Groetjes Yvonne en Rob

• 13 September 2012 - 15:13

P.d.sluiter.:

hallo rob en Yvon.
    de laatste etappe is begonnen.
    doe maar duur om in de koninkelijke baden te zwemmen.
    gr.pa en ma

• 13 September 2012 - 16:56

Ingrid Volk:

Hallo Rob en Yvonne,

Dat is wel een piepklein eilandje waar jullie nou zitten. Maar wel leuk om even bij te komen van al die drukke weken. Gaan jullie nog duiken?

Groetjes Ruud en Ingrid.

• 13 September 2012 - 21:30

Henk En Lidy :

Hoi Yvonne en Rob,

Jullie hebben ons de afgelopen weken goed op de hoogte gehouden van jullie avonturen en waarbij jullie heel veel gezien hebben. Wel vermoeiend lijkt ons. De foto's zijn prachtig en geven een aardig beeld van wat jullie zoal gezien hebben.
    Voor de laatste dagen nog even wat rust en dan weer terug naar huis.
    We wensen jullie een goede terugreis en hopelijk hebben jullie nog een paar dagen vrij om verder thuis te "landen".

Een hartelijke groet van ons.

• 15 September 2012 - 06:16

Rob En Yvonne:

Hoi Ing, het koraalrif ligt voor onze accomodatie dus we gaan regelmatig snorkelen. Het is dan net of je in een zee aquarium zwemt, zo mooi. Gisteren hebben we behalve heel veel vissen ook een zeeschildpad gezien