Thailand - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 Januari 2017 | Thailand, Ko Chang

Thailand

Dinsdag zat onze tijd in Myanmar erop en vertrokken Yvonne en ik weer terug naar Bangkok. Omdat Jeffrey en Lisanne niet dezelfde vlucht hebben kunnen boeken blijven zij nog een dagje langer in Mandalay. Onze vlucht naar Bangkok verloopt voorspoedig alleen duurt de paspoort controle in Bangkok erg lang ( 5 kwartier in de rij gestaan). Rond half 7 zijn we dan in ons hotel voor 2 nachten en gaan we heerlijk uit eten. De volgende dag moeten we eerst e.e.a regelen voordat we op stap gaan. Eerst geven we ons wasgoed af bij een was service naast het hotel en vervolgens gaan we op zoek naar een reisbureau waar we bus tickets voor onze reis naar Koh Chang kunnen regelen. Na dit geregeld te hebben lopen we richting een van de grootste bezienswaardigheden in Bangkok, Wat Pho. Dit is een grote Boedistische tempel in Bangkok. Onderweg hiernaar toe valt al direct de totaal andere sfeer dan in Myanmar op. Hier moet je constant alert zijn. Overal wordt je aangesproken en willen mensen iets van je of proberen ze je te belazeren met bijvoorbeeld excursies of taxi's. Zo worden we vlak bij Wat Pho aangesproken door een man die ons wil 'helpen'. Volgens hem is Wat Pho vandaag gesloten vanwege een Boedistische manifestatie maar hij kan ons wel helpen. We kunnen wel naar andere tempels en (wat toevallig) hij heeft zelf een tuktuk en wil ons wel rondrijden in Bangkok. Jammer meneer volgende keer beter. We lopen verder (en natuurlijk) blijkt Wat Pho gewoon open. We bezoeken de tempel uitgebreid en genieten van al het moois. Overal in Thailand staan nog steeds grote borden waarop wordt gerouwd om de pas overleden koning Bumipol. En inderdaad zoals we in Nederland al hoorden gaan heel veel mensen in zwart over straat ( dit valt echt op). Hierdoor is het koninklijk paleis nog wel steeds voor toeristen gesloten en alleen geopend voor de Thaise bevolking die afscheid van hun koning willen nemen. De horden zwart geklede mensen bij het paleis wordt goed verzorgd, zo krijgt iedereen gratis te eten en te drinken. 'S middags hebben we een fiets tocht met een gids geboekt een fietsen we een stuk door Bangkok (tenminste als de drukte het toe laat om te fietsen). We fietsen o.a. Door China town en over diverse markten. Het is erg leuk en je komt op plaatsen waar je normaal niet komt. Rond half 7 zijn we weer terug in het hotel en vlak daarna arriveren Jeffrey en Lisanne ook. 'S vonds gaan we met de taxi naar Khao San road, het toeristische centrum van Bangkok, om wat te eten. Donderdag gaat al weer vroeg de wekker want om 8 uur al vertrekt de bus die ons naar Koh Chang zal brengen. Na een bus rit, een veerboot en een taxi zijn we rond 6 uur bij ons verblijf voor de komende dagen, een heerlijk huisje aan het strand. Het is inmiddels zondag en al weer de 3e dag van ons verblijf op Koh Chang. We hebben een heerlijk verblijf direct aan Khlong kloi beach. Vanuit onze kamer is het zo'n 15 meter lopen naar het heerlijke strandje waar we de afgelopen dagen hebben geluierd. Veel meer dan luieren, een boekje/krantje lezen en af en toe de zee in om af te koelen hebben we nog niet gedaan. Maar de tijd gaat snel en woensdag vertrekken we al weer terug naar Bangkok om donderdag terug te vliegen naar Nederland. De tijd is voorbij gevlogen en we hebben een fijne tijd gehad met Jeffrey en Lisanne samen. Na ruim een jaar hebben we weer ruim de tijd gehad om bij te kletsen. Na onze terugkeer naar Nederland trekken Jeffrey en Lisanne verder naar achtereenvolgens Vietnam, Laos, Cambodja, Zuid Korea en Japan. Half mei zullen ze dan na anderhalf jaar weer terug keren naar Nederland.

• 15 Januari 2017 - 10:32

Henk En Lidy:

Het einde komt in zicht van jullie prachtige, avontuurlijke reis. Zeker omdat jullie dit samen met zoon en vriendin hebben gedaan. Wel vermoeiend lijkt ons maar jullie zijn nog jong.
    Geniet nog van een paar dagen rust samen met jullie zoon en vriendin.
    Een goede vlucht naar huis.
    Een hartelijke groet van ons.

• 15 Januari 2017 - 11:32

Sjaan:

hallo allemaal het eind van jullie vakantie is in zicht de laatste dagen gaan heel snel geniet er nog van.
    bereid je maar voor dat het hier koud is zal wel tegen vallen.
    we zullen blij zijn jullie weer te zien goeie vlucht. groetjes.