Van Vancouver Island naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Van Vancouver Island naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Van Vancouver Island naar Whistler

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 September 2017 | Canada, Whistler

Zondag zijn we vertrokken voor een lange rit van Telegraph Cove in het noord-oosten van het eiland naar Ucluelet in het zuid-westen. Een flinke rit op dit grote eiland. We vertrekken met een bewolkte hemel en een graad of 16 maar al snel loopt de temperatuur op naar een heerlijk 27/28 C. We rijden over een mooie route langs de oostkust van het eiland en doen onderweg wat inkopen en picknicken aan de waterkant. Even na 5 uur zijn we in Ucluelet gelegen aan de grote oceaan. Omdat we in Telegraph Cove al zoveel wild hebben gezien hebben we besloten om hier niet nogmaals op stap te gaan om wild te vinden. We hebben al zoveel gezien dat het alleen maar minder kan worden. Maandag zijn we naar het Pacific Rim natuurpark geweest dat langs de oceaan ligt. Hier hebben we een lange wandeling over het strand gemaakt en nog even heerlijk op het strand gelegen. Het weer is met 28C met recht strand weer te noemen. De oceaan is echter zo koud dat we het alleen bij zonnen houden. Tijdens het zonnen zien we (ver) in zee zelfs een walvis. Het uit eten gaan is hier wel apart, of dit alleen voor Ucluelet geldt of dat we dit ook verder in Canada gaan meemaken weten we nog niet. Alle restaurantjes(dat zijn er hier niet zo heel veel) zijn vol maar bespreken kan niet. Je moet gewoon naar een restaurant gaan en dan vervolgens buiten gewoon op je beurt wachten. Gelukkig houden ze hier van dooreten zodat we niet al te lang hoeven te wachten. Dinsdag is het weer een stuk minder en een graad of 10 kouder dan gisteren. Ook vandaag hebben we een lange wandeling gepland over de West Pa ific trail een wandelpad dat helemaal langs de kust loopt.hoewel het een groot gedeelte van wandeling miezelt is het een mooie en druk bezochte wandeling. Hoewel er overal borden staan dat je je in gebieden bevindt waar beren en wolven zitten komen we (gelukkig) niets tegen. Opvallend hier is wel dat ze hier alles gevaarlijk lijken te vinden maar dat iedereen het normaal lijkt te vinden dat je een beer of een wolf tegen kan komen. Woensdag is het weer tijd om verder te reizen. Vanuit Ucluelet vertrekken we in de regen richting de Ferry. Inmiddels klaart het weer gelukkig op en eenmaal op het vaste land is de temperatuur ook wat hoger en rijden we richting Whistler. Rond 16.00 uur arriveren we in Whistler en wandelen we nog wat rond in deze leuke wintersport plaats. Het is een luxe skidorp met veel dure winkels en ook nu in de zomer is her erg druk. Er zijn vooral heel erg veel mountain bikers die zich met stoeltjesliften omhoog laten en brengen om vervolgens met een noodgang naar beneden te komen, erg spectaculair. Donderdag zijn we met de kabelbaan Whistler mountain opgegaan en hebben daar 's ochtends een bergwandeling gemaakt. 'S middags zijn we met de peak to peak gondel van Whistler mountain naar Blackcomb mountain gegaan waar we ook een lange wandeling hebben gemaakt. Aan het eind van de middag waren we flink versleten. Morgen trekken we verder naar Clearwater bij Wells Gray national park. Hier zullen we weer een paar dagen onbereikbaar zijn aangezien er ook daar geen internet is.

• 01 September 2017 - 07:56

Ingrid:

Aan de foto's te zien zijn de gletschers daar nog iets groter dan in de Alpen. Hoe hoog zitten jullie daar?
    Veel plezier op de volgende plek.
    Groetjes Ruud en Ingrid.

• 01 September 2017 - 09:44

Sjaan:

Hallo jongens fijn weer wat te horen wat een prachtige natuur jullie lopen wat af en wat een mooie foto's toch wild gezien groetjes

• 07 September 2017 - 20:13

Trudy Sturkenboom:

Leuk om jullie zo te volgen. Ik denk dat het weer een mooi fotoboek gaat worden .....