Queen Charlotte Track - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Queen Charlotte Track - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Queen Charlotte Track

Door: Yvonneenrob

Blijf op de hoogte en volg Rob

18 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Woensdag vanuit Kaikoura vertrokken richting Picton om van daaruit de een deel van de Queen Charlotte Track te gaan lopen. De Queen Charlotte Track is een wandeling van 71 km door de natuurvan de Queen Charlotte Sound, een gebied dat lijkt opfjorden. Bij aankomst hebben we eerst de water taxi's geregeld om bij de wandeling te kunnen komen. Het gebied is namelijk bijna alleen per boot bereikbaar. Donderdag zijn we met een watertaxi naar het begin gebracht om te gaan starten. De dag begon met een waterig zonnetje maar al snel begon het miezelen wat een groot gedeelte van de dag aanhield. De wandeling en de natuur waren prachtig en op vele plaatsen was er mooi uitzicht over de sounds. Na 4 1/2 uur wandelen kwamen we vermoeid aan bij onze eerste verblijfplaats, Furneaux Lodge. Hier hadden we een mooi huisje vlak bij het water. Alle verblijven langs de wandeling zien er fantastischt uit. De ene ligt op een nog mooiere plek dan de andere. Later op de avond begon het steeds harder te regenen wat de hele nacht aanhield. De volgende morgen regenede het nog steeds en voelden we ons soms een beetje in Nederland. Het kwam met bakken uit de hemel. Na even gewacht te hebben of het een beetje droger werd zijn we toch maar van start gegaan. De soms tropische regenbuien bleven maar naar beneden komen en alvrij snel waren we ondanks alle regenkleding flink nat. Na weer een mooie wandeling kwamen we na 4 uur bij ons volgende adres aan. Het was jammer dat het weerzo slecht was want dezelokatie wasnog mooier dan de vorige. De lodge lag aan het water en bestond uit slechts 4 kamers die met elkaar een gezellige huiskamer hadden. 's avonds hebben we met alle gasten (4 australiers en 2 kiwi's) bij deeigenaar gegeten in hun mooie tuin. De volgende morgen weerop pad en gelukkig had regen plaatsgemaakt vooreen heerlijk zonnetje. Op deze laatste dag zijn we naar een andere lodge gewandeld vanwaar we weer per watertaxi werden opgehaald. Inmiddels zijn we weer terugin Picton van waar we morgen richting Abel Tasman Park zullen vertrekken. Ook in AbelTasman gaan we weer een 3-daagse tocht maken. Eerst een dag wandelen en daarna 2 dagen kayakken op zee. Net als de afgelopen dagen verwacht ik weer dat we telefonisch geen bereik hebben en ook internet zal wel niet aanwezig zijn. Het volgende verslag zaldus weer een paar dagen opzich laten wachten (waarschijnlijk pasWoensdag). Groetjes Rob en Yvonne

• 18 December 2010 - 08:28

Pa En Ma:

Jammer dat jullie zo slecht weer hebben
    maar toch altijd beter alshhier weer 15cm sneeuw en het verkeer weer helemaal ontregeld er reed geen ene bus meer geniet er van en hopelijk droger weer.gr.

• 18 December 2010 - 09:39

Ingrid:

Dan heeft het wel heel hard geregend, als jullie broeken het niet droog gehouden hebben. Jammer, een zonnetje is leuker. Was de temperatuur wel goed of koud?
    Mooi weer en veel plezier voor de volgende track.

• 18 December 2010 - 19:08

Ma:

hebben jullie genoeg drogen kleding bij je of moet je dan nat weer verderhet moet verders de reis maar mooi weer zijnhet is hier al slecht genoeg.groetjes

• 19 December 2010 - 18:16

Adella:

Heb zojuist al jullie reisverslagen gelezen. Wat een belevenissen. Errug leuk.

• 20 December 2010 - 22:19

Henk En Lidy Kole:

Wij willen jullie nog even een mooie en gezellige tijd wensen als jullie straks samen met Jeroen en Anke vakantie vieren.
    Jullie zitten straks eerder in 2011 dan wij.
    Het is leuk om jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken. De dolfijnen en ook de walvis staan er mooi op hoor.
    Geniet verder van jullie avonturen en hartelijke groeten van ons.