Terug in Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Terug in Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Terug in Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 September 2015 | Namibië, Windhoek

Maandagmorgen moeten we alweer afscheid nemen van de B&B. Voordat we terug rijden richting Windhoek gaan we eerst nog een vlucht boven de Okavango delta maken. Op het vliegveld worden naar de piloot gebracht die ons gaat rondvliegen. We zitten in een piepklein vliegtuigje waar precies 3 personen in kunnen (de piloot en wij tweeën). Om 8 uur precies stijgen we op en vliegen we richting de Delta. Het is een prachtig gezicht vanuit de lucht en de dieren kan je verrassend goed zien. We vliegen vrij laag en zien onder ons olifanten, giraffen, buffels, nijlpaarden en zelfs een enkele krokodil. Vooral een groep van een paar honderd buffels is indrukwekkend. Na een uur landen we weer op het vliegveld en gaan we op weg voor de rit naar Gobabis in Namibie waar we zullen overnachten voordat we dinsdag voor onze laatste etappe naar Windhoek rijden om de auto in te leveren. Van verschillende mensen uit Namibie en Botswana hebben we de afgelopen weken begrepen dat ze smachten naar regen. De laatste regen dateert van half April en het is daardoor overal erg droog, zelfs de watervoorraad in Windhoek schijnt erg laag te zijn. Rond eind September, begin Oktober verwachten ze de eerste regen sinds vele maanden. Net als we de grens met Namibie passeren zien we het langzaam donker worden en als we in de buurt van onze lodge komen begint het ook te onweren. Niet lang daarna begint de regen waar de mensen zo lang op gewacht hebben. Zo maken we in dit droge land zelfs nog een regen buitje mee. Dat vast om alvast te wennen als we woensdag weer terug zijn in Nederland. Dinsdag gaan we weg voor het laatste stukje naar Windhoek. We doen 's ochtends rustig aan omdat we de hele dag de tijd hebben. De auto moet rond 4 uur terug zijn en onze vlucht gaat pas om half 11. Na een rustige rit zijn we even na 3 uur weer terug in Windhoek. Gelukkig zonder problemen te hebben gehad zijn we weer veilig terug na 5500km, 16 verschillende bedden en heel veel mooie natuur en dieren. Omdat we pas laat vliegen en geen zin hebben om uren op het vliegveld rond te hangen zitten we nu nog even lekker in het zonnetje op een terras van een lodge vlakbij het vliegveld. Straks eten we hier nog wat en worden we daarna naar het vliegveld gebracht voor onze vlucht terug naar Frankfurt. Als alles voorspoedig verloopt zijn we dan aan het eind van woensdagmiddag weer thuis.

• 22 September 2015 - 17:01

Ingrid:

Wat is het allemaal snel gegaan. Jullie hebben een schitterende reis gehad, benieuwd naar alle foto's. Goeie reis terug.
    Groetjes Ruud, Ingrid en Koetje.Die is vast blij jullie weer te zien.

• 22 September 2015 - 17:08

Sjaan:

het zit er haast op een mooie reis gehad en veel gezien.goeie reis terug en blij als jullie er weer zijn.

• 22 September 2015 - 20:34

Rma:

Fwat een belevenis voor jullie geweest,ben benieuwd naar de foto,sik ben blij als ik jullie weer ziet.

• 22 September 2015 - 20:37

Ma:

Wat een blevenis allemaal,maar ik ben blij als ik jullie weer ziet.

• 23 September 2015 - 14:55

Janny:

was weer geldig om iedere keer jullie reisverslag te lezen goede reis terug.

Janny

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Namibie en Botswana

Het duurt nog een maand of 8 voor dat het zover is maar we zijn al weer druk bezig met het regelen van een nieuwe verre reis. Op 25 Augustus vertrekken we voor een 4-weekse rondreis door Namibie, Botswana en ook nog even Zimbabwe. De reis zal vooral gericht zijn op de mooie natuur en de prachtige wildparken in deze Afrikaanse landen. Na aankomst in Namibie zullen we eerst de enorme duinen van de Namib woestijn bezoeken. Hierna rijden we door naar het Duits georienteerde Swakopmund gelegen aan de Atlantische oceaan. Hiervandaan trekken we verder door het Namibische woestijn gebied met zijn pre-historische rots tekeningen en gaan we op zoek naar de woestijn olifant en behopen we een Himba dorp te bezoeken. Hierna komen de wild parken aan de beurt. Eerst gaan we naar Etosha, het grootste wildpark van Namibie waarna we via et noorden van het land langzaam aan in de wildernis komen waar de begroeiing door de aanwezige grote rivieren flink toe neemt. Na aankomst in Botswana bezoeken we daar Chobe National Park. Het mooi aan Botswana is dat er op papier er wel wildparken zijn maar dat de dieren, omdat er geen omheining rond de parken staat, vrij rond kunnen lopen door het hele land. Na Chobe maken we dan een uitstapje naar Zimbabwe waar we de overweldigende Victoria watervallen zullen bezoeken. Terug in Botswana rijden we dan door naar Moremi en de Okavango Delta waar we een bijzondere ervaring hopen mee te maken door in een tentje een drie dagen midden tussen de dieren in de wildparken te gaan kamperen. Hierna rijden we dan weer terug naar Namibie voor de terugreis. Zoals gezegd duurt he nog even maar we kijken er nu al naar uit.