Drakensbergen en Umhlanga rocks - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Drakensbergen en Umhlanga rocks - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Drakensbergen en Umhlanga rocks

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Na wat vertraging op onze vlucht naar Durban kwamen we daar rond kwart voor 3 aan. Vervolgens hebben we onze auto opgehaald en zijn we op weg gegaan richting de Drakensbergen. Rondom Durban was het erg druk maar eenmaal op de snelweg ging het een stuk vlotter. We hadden uitgerekend om rond zes uur op onze bestemming aan te komen. Door de vertragingen waren we iets later maar we dachten nog net voor het donker in Bergville aan te komen. Dat klopte ook. Waar we echter geen rekening mee hadden gehouden was dat ons verblijf wel onder Bergville valt maar dat het nog een uur rijden was. Dat was een tegenvaller, zeker omdat we nu in het donker moesten rijden naar een verblijf diep in de bergen. Zeker de laatste 12 kilometer was een beproeving omdat dit een onverharde weg was. Rond half 8 kwamen we eindelijk op plaats van bestemming (gelukkig wel bij een mooi verblijf) op een hoogte van zo'n 1700 meter. Het was een heerlijk rustig verblijf met slechts een paar gasten. Ook de volgende ochtend konden we niet direct zien hoe mooi het was omdat de bergen in wolken waren gehuld. Rond half 12 echter klaarde het op en brak het zonnetje door en besloten we om een wandeling in de buurt te gaan maken. We hebben een 3 uur durende mooie wandeling gemaakt waarin heel wat klim en klauterwerk verborgen zat. Donderdag zijn we een dagtocht gaan maken in het Royal Natal Park. Onderweg er na toe kwamen we nog een auto met Nederlands kenteken tegen?? Later op internet ( www.hippo-op-reis.nl) vonden we dat dit inderdaad mensen waren die vanuit Nederland naar zuid Afrika zijn gereisd. We hebben hier een 5 uur durende wandeling gemaakt door de Tugela kloof. De wandeling liep bijna tot het einde van de kloof. Het laatste stuk van de kloof ging naar de voet van de Tugela falls en kon alleen worden bereikt door over vele rotsblokken te klimmen. Dit hebben we maar niet gedaan, de wandeling van 5 uur was voldoende. Soms heb je het idee dat je gewoon in Oostenrijk aan het wandelen bent maar als je dan aan het eind van de wandeling ineens een bavianen moeder met jong naast het pad ziet zitten beseft je dat je toch echt in Afrika zit. Moe maar voldaan zijn we daarna terug gereden. Zaterdag was het al weer tijd om te vertrekken richting Umhlanga rocks een badplaats vlakbij Durban. Omdat het een warme dag beloofde te worden zijn we direct doorgereden naar Umhlanga. Onderweg er naar toe zaten er opeens een aantal bavianen midden op de weg. Rond half 2 kwamen we aan en het was inmiddels flink heet geworden, 32 graden. Eerst hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen en in de namiddag zijn we naar de boulevard gelopen waar we 's avonds gegeten hebben. Zondag een heerlijk dagje gerelaxed aan het strand. Het begon vanochtend al goed toen we bij het ontbijt in de tuin bezoek kregen van een aap die even kwam kijken of er wat te eten was. Dat is weer eens wat anders dan een kat in de tuin. De rest van de dag zijn we lekker naar het strand geweest en hebben we in de oceaan gezwommen. Morgen gaan we weer verder naar Saint Lucia.

• 16 Maart 2014 - 17:25

Sjaan:

inderdaad een aap is iets anders bij het ontbijt wij doen het maar met poezen
    weer flinke wandelingen gemaakt

• 16 Maart 2014 - 19:20

Ingrid:

Ziet er toch wel wat ruiger uit dan in Oostenrijk en de wegen ook iets minder, had ik al gehoord.
    En moet je goed op je spullen letten met die apen of valt dat wel mee?

• 16 Maart 2014 - 20:46

Leon:

Ziet er weer erg indrukwekkend uit, mooie tochten, en over dat wandelen ...... Rob we gaan het toch maar eens serieus over de Via Gladiola hebben hoor.

Nog veel mooie dagen verder

Groetjes

• 18 Maart 2014 - 13:26

Gerda:

...het vorige bericht is geloof ik niet helemaal goed overgekomen :-)....maar mooi om te lezen en te zien hoe het er aan toe gaat in Zuid-Afrika, veel plezier verder en groetjes vanuit Rotterdam