Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

Addo Elephant Park

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Addo

Nadat we eerst een strandwandeling hebben gemaakt zijn we zondag vanuit Plettenberg bay vertrokken richting Addo. Onderweg zijn we nog even bij de Bloukrans brug gestopt om naar de hoogste bungee jump ter wereld te kijken. Voor deze bungee jump worden ze 216 meter naar beneden gegooid. Alleen het kijken was al eng. In de middag kwamen we aan bij Dungbeetle lodge en werden we verwelkomt door Derek, de eigenaar. De lodge ligt net buiten het Addo Elephant park aan de Sundays river. We hebben alweer een prachtige kamer. Maandag zijn we met Derek (die ook wild gids is) de hele dag in het Addo park geweest. Dit was een geweldige ervaring, al die bijzondere dieren van zo dicht bij in het wild te kunnen bekijken. Op het park leven zo'n 600 olifanten. Vooral de olifanten zijn indrukwekkend. Omdat ze gewend zijn aan de vele bezoekers zijn ze erg relaxed. Op een gegeven moment stak er terwijl we rond reden net een hele kudde de weg over en liepen ze echt aan alle kanten rond onze auto. Gelukkig lieten ze ons verder met rust. Naast veel olifanten hebben we deze dag allerlei soorten dieren gezien, de zebra, kudu, springbok, hartebeest, wild zwijn, struisvogel en nog veel meer. Helaas ontbrak deze dag nog de leeuw en neushoorn. De tijd vloog met zoveel moois en voor we erg in hadden waren we al 8 uur verder en moesten we het park helaas verlaten. 'S avonds waren we door de eigenaren van de lodge, Derek en Etta uitgenodigd om bij hen te komen eten. Een heerlijk diner waar Kudu op het menu stond. De volgende morgen hebben we eerst een bezoek gebracht aan een olifanten opvang. Hier hebben we een aantal olifanten verzorgd en een stukje op de rug van een olifant door een natuurreservaat gereden tussen de zebra's. 'S middags stond er weer een gamedrive gepland. We gingen naar het Schotia privé reserve waar je als bezoeker alleen met een ranger in mag. Omdat het privé terrein is is het veel rustiger en zijn de dieren minder aan mensen gewend. Doordat de rangers dagelijks rond rijden en het park veel kleiner is weten ze alle dieren perfect te vinden. Verder kennen ze de dieren zo goed dat ze precies weten hoe welk dier reageert. Het was een geweldige ervaring en we hebben erg veel dieren gezien. Yvonne kan zo als ranger aan de slag want keer op keer ziet als eerste waar de dieren zitten. Het is toch heel bijzonder als dieren als een leeuw of neushoorn bijna zijn aan te raken zo dicht komen ze soms voorbij. Een leeuw ligt echt vlak bij ons en een neushoorn komt zelfs even aan de wagen snuffelen. Bij de olifanten zijn ze wat voorzichtiger omdat de leider van de groep soms wat agressief kan doen. Tegen dat het avond wordt hebben we met een hele groep in het park gegeten waarna we in het donker weer door het park terug moesten. In het donker kwamen we nog 2 nijlpaarden en een leeuw tegen. Om half 10 's avonds waren we weer terug en helaas zit ons verblijf er hier al weer op. Vanochtend hebben we afscheid genomen van ons mooie verblijf. Nu zitten we op het vliegveld van Port Elizabeth te wachten op onze vlucht naar Durban. Na aankomst in Durban gaan we onze volgende auto ophalen om vervolgens direct door te rijden naar de Drakensbergen waar we 3 nachten in de bergen zullen verblijven.

• 12 Maart 2014 - 20:35

Marjolijn:

Geweldig, leuk om te lezen. Martin van ons is Bloukrans brug afgesprongen. Vreselijk he?

• 12 Maart 2014 - 20:36

Sjaan:

wat hebben jullie weer veel beleefd dus de big 5 al gezien nu dadelijk het krugerpark nog veel plezier

• 12 Maart 2014 - 21:44

René:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal zien daar.
    Nog vele leuke dagen gewenst

• 15 Maart 2014 - 17:28

Janny:

Leuk te lezen dat jullie al zoveel gezien hebben.
    nog een leuke tijd daar en tot het volgende verslag