De Tuinroute - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu De Tuinroute - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Rob Sluiter - WaarBenJij.nu

De Tuinroute

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Woensdagmorgen alle tijd genomen om te ontbijten bij onze prachtige lodge in Stellenbosch voordat we aan de lange rit richting Oudtshoorn gingen beginnen. Een van de langste ritten in onze vakantie. Zo'n 400 km over de R62 door een droog en uitgestorven gebied. De temperatuur buiten loopt op tot ruim boven de 30C. Aan het einde van de middag komen we in Oudtshoorn aan waar we nog lekker even hebben gerelaxt aan het zwembad. Donderdag rijden we door naar de tuinroute. Als we de bergen over zijn is alles direct veel groener. Hoewel het prachtig weer is hangt er boven zee een dikke mist. Onderweg maken we een stop in Knysna waar we met een boot een tocht door de Lagune naar de Knysna heads maken. De heads zijn echter in mist gehuld zodat we daar niet veel van zien. Op de boot ontmoeten we een pas getrouwd Afrikaans stel, even gezellig mee gekletst en geprobeerd om het Afrikaans te verstaan en zij probeerde het Nederlands te verstaan, maar dat viel niet mee dus het gesprek maar in het Engels gevoerd. In de middag rijden we door naar Plettenberg Bay waar we de komende 3 nachten zullen verblijven. We zitten in een prachtige bungalow vlak bij het strand met een heel groot terras dat over zee uit kijkt. Al bijna direct na onze aankomst worden we verwelkomt door een 15-tal dolfijnen die in de branding spelen.vrijdag zijn we een 11 kilometer lange wandeling gaan maken op het natuurreservaat Robberg Nature Reserve. Dit is een schiereiland vlak bij Plattenberg bay . Het werd een mooie wandeling met honderden zeehonden en verlaten stranden. Flink moe van de lange wandeling hebben we 's middags nog even op het terras bij het huis gezeten. Zaterdag zijn we naar het natuurpark Tsitsikamma geweest. De bedoeling was om hier een kayak tour te doen over de Storms river door de kloof van het natuur gebied. De kloof met de hangbrug was erg mooi maar de kayak tocht viel helaas erg tegen. Het kayakken bleek maar een klein gedeelte van de tocht te zijn en dat hadden we niet verwacht. Na te zijn teruggekeerd van het kayakken zijn we zelf nog maar een stukje de kloof ingelopen naar de Storms river hangbrug. Jammer van het kayakken maar toch wel een mooie dag. Momenteel regent het en ook voor morgen wordt een regenachtige dag verwacht. Morgen vertrekken we weer uit Plettenberg bay en rijden naar ons eerste wild avontuur, het Addo Elephant park.

• 09 Maart 2014 - 11:42

Sjaan:

jullie zijn wel weer heel aktief
    jammer dat het regent maar dat kan zo weer omslaan.
    jullie hebben al heel wat dolfijnen gezien meer als wij maar ik denk dat het aan de tijd ligt.
    geniet nog hier is het prachtig weer groejes